Kjøpsbetingelser

Registrering

For å handle i Gardinstudios nettbutikk kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er epost og mobilnummer obligatorisk.

Adresseendring

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort eller PayPal.

Ønskeliste

Ønskelista blir laget i 30 dager. Vi bruker informasjonskapsler (Cookies) for å gjøre dette. Mer info om Personopplysninger & Cookies

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betaling kredittkort

Kjøp i nettbutikk betales med kredittkort (Visa eller Mastercard). Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Stripe og paypal blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved et kjøp i nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Først når varene er plukket og sendes blir kontoen belastet.

PayPal

PayPal er en trygg og enkel metode for å betale og motta betaling på nettet. Ved hjelp av tjenesten kan alle betale slik de ønsker – via kredittkort, bankkontoer, PayPal Smart Connect eller kontosaldoer – uten å dele betalingsopplysninger. Gebyr for å handle med PayPal er kr 0.

Frakt/levering

Alle ordre sendes med MyPack og vanlig servicepakke. Velger du levering på døren koster dette mer. Normalt sendes alle ordrer innen 48 timer, med unntak av helgene og kampanjeperioder hvor de vil bli sendt i løpet av 2-4 virkedager etter bestilling. Spesialvarer og bestilingsvarer kan ta lenger tid. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt.

Leveransevilkår

Alle ordre fra Gardinstudio blir sendt som Posten servicepakke om ikke annen fraktmåte er valgt. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Gardinstudio eller Posten har mye trafikk. Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Vi forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan evnt. tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling. Ved leveranser til bedrifter, benyttes Posten bedriftspakke (i noen tilfeller også Tollpost). Leveringstiden avhenger av type bestilling og selgerne følger opp dette.

Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp Kunden gjør i Gardinstudio`s nettbutikk. Dersom det følger med et angrerettskjema sammen med varene, er angreretten på 14 dager. Dersom det ikke foreligger et slikt skjema sammen varene, er angreretten utvidet til 90 dager. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angretten.

Heving av kjøp

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet inkl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss. Dette forutsetter at du har sendt varene inn til oss. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes inn til Gardinstudio. Send oss en mail på postmaster@gardinstudio.no, eller ring oss på tlf 38 02 66 66 for å snakkemed oss. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra, og hvilket ordrenummer det gjelder. Ta vare på kvittering eller ordrebekreftelse fra kjøpet ditt, for du kan bli bedt om å fremvise kvittering eller ordrebekreftelse ved behandling av en reklamasjon. Dersom du ikke har kvittering eller ordrebekreftelse som dokumenterer når produktet er kjøpt, kan reklamasjonen bli avvist. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge.